Pure schoonheid op Kefalonia

3 augustus 2014 - Kefalonia, Griekenland

Maandag 4 augustus – Noord-Kefalonia

assos We vertrokken richting Myrtos beach, waar we op een  uitkijkpunt even stopten om foto’s te maken. Daarna  reden we door de bergen ( door wegomleiding ) naar  Assos, een deel van deze weg was niet verhard. Hier  aten we in taverna Nefeli-Anait voor 50 euro, de  Kefalonian meat Pie is niet zo lekker! Daarna zwommen we in het baaitje van Assos, waar het echt super is om te snorkelen, zeer veel verschillende soorten visjes te zien! Er is ook zeer veel schaduw op het strandje.

Daarna reden we door naar Fiskardo, dit is een zeer mooi havenstadje met veel leuke winkeltjes, echt de moeite om in rond te lopen, naar onze mening het mooiste dorpje van de vakantie. Op de terugweg stopten we nog in Agia efimia.

Dinsdag 5 augustus – Schiereiland

Vandaag bezochten we de vuurtoren van Argostoli en Karavomilos, beiden zijn wel de moeite om eens te zien. Daarna reden we naar Lixouri op het schiereiland, we vonden dit niet zo’n mooi en leuk stadje, er is niet zoveel te zien. We hebben hier een lichte maaltijd gegeten. We brachten een kort bezoek aan Lepada, een strandje met oranje zand.
We gingen zwemmen in Petani. Hier is de zee enorm wild, met super hoge golven, zeer gevaarlijk voor te zwemmen ( moeilijk om terug uit het water te geraken, je wordt steeds terug onder water getrokken )! Niet aan te raden met kinderen, wel mooi zicht.

Woensdag 6 augustus – Zuid-Kefalonia

Gerasimou klooster We gingen eerst naar het Gerasimou klooster in de  Omah vallei, dit is een zeer mooi klooster dat nog in  gebruik is, dit is gratis te bezoeken. Vrouwen moeten  wel een lange broek of rok dragen ( ter plaatse te  krijgen ). In de nabijheid van het klooster kan je een  wijncoöperatie bezoeken met gratis wijndegustatie.  Daarna gingen we naar Melissani Lake ( 7 euro/pers ), dit is wat duur omdat het niet lang duurt ( 15 min ), wel mooi!

We trokken verder richting Sami waar we hebben gegeten in taverna Mermaid, zeker aan te raden en niet te duur. We bezochten ook nog beach Antisamos bekend van de film ‘ Captain Cornelli, naar onze mening was het hier te druk en luidruchtig.

We reden ook nog langs de dorpjes Poros en Skala, hier is niet zoveel te zien. Verder stopten we nog in Katelios, dit is een super mooi en charmant klein dorpje, met een leuk klein haventje.

Donderdag 7 augustus – naar Corfu

ithaka Al vroeg vertrekken we richting Fiskardo, waar we de  ferry naar Lefkada nemen. Daar aangekomen rijden we  richting Igoumenitsa. Onderweg stoppen we in het  dorpje Kanali in taverna “ΑΦΟΙ ΚΑΛΥΒΑ”, waar er  geen kaart was, en we dus zo uit enkele gerechten  moesten kiezen, wat moeilijk was omdat de eigenaar maar een klein beetje Engels kon. Maar hier hebben we super gegeten, 25 euro voor griekse salade, 4 hoofdgerechten en drinken. De eigenaar kwam ook onmiddellijk aan tafel zitten om wat te babbelen terwijl zijn vrouw in de keuken bezig was.
In Igoumenitsa namen we de boot naar Corfu stad vanwaar we naar ons appartement in Messonghi reden. ’s Avonds aten we in het restaurant naast ons appartement, eten was zeer lekker, maar enorm lang moeten wachten op ons eten!