Genieten van idyllische baaitjes op Zakynthos

31 juli 2014 - Zákinthos, Griekenland

Donderdag 31 juli – Noord Zakynthos

prachtig zicht We vertrokken richting Anafonitria, waar er zeer veel  uitkijkposten waren. Hier waren vele winkeltjes met  lokale specialiteiten en een oud klooster, waar niet  zoveel te zien was (gratis).

Porto VromiDaarna gingen we naar Porto Vromi beach, langs een  zeer kronkelig baantje, die plots ophoud bij het water  (weinig parking). Dit is een zeer mooi, fjordachtig baaitje waar je een kleinigheid kan eten. Hier hebben we gesnorkeld, niet zoveel visjes te zien.
Toen gingen we richting Volimes, waar we gewoon zijn doorgereden richting Korithi. Hier gingen we op zoek naar een vuurtoren op het noordelijkste punt van het eiland, maar de weg ernaartoe hebben we niet gevonden. We gingen door naar Agios Nikolaos waar we want gewandeld hebben en informatie gevraagd hebben voor een bootexcursie. Op onze terugweg kwamen we nog langs Xigia Beach ( een zwavel en collageen strand ) maar besloten hier niet te zwemmen door de verschrikkelijke stank.
’s Avonds hebben we gegeten in Taverna Dimitris in Zakynthos stad. Een echte aanrader! Voor 49 euro gegeten en een dessert van het huis. Naar onze mening de beste mousakka die we in Griekenland gegeten hebben! Zeer vriendelijk onthaal door de baas zelf.

Vrijdag 1 augustus – Zuid-West-Zakynthos

keri Eerst reden we naar Agios Sostis, daar bezochten we  het gratis gedeelte van het eiland Agios Sostis via    een  bruggetje. Daarna reden we door naar Keri, waar we  ook op zoek gingen naar de vuurtoren die we niet  vonden. Wel kwamen we bij een prachtig uitzichtpunt  vanwaar je een stuk naar beneden kon wandelen om een nog mooier zicht te krijgen op de kliffen en grotten van Keri, is zeer mooi!

We reden verder richting Agalas waar we de Venetian Walls wilden bezoeken ( via routebeschrijving boekje Marco polo- Griekse eilanden ionische zee ). Maar door onduidelijke bewegwijzering reden we veel te ver tot de weg plots stopte boven de zee, wel een zeer mooi uitzicht en geen toeristen! Op de terugweg hebben we ze wel gevonden op 1.5 km van Agalas. We wandelden hier ook naar Damianou Spelieo ( een grot in 2 niveaus ). We gingen zwemmen in Limnionas Beach, zeer mooi maar onrustig water ( moeilijk voor in het water te geraken ).
We hebben gegeten in O palyomylos in Loucha ( Zie trotter ). De stifado is hier zeer lekker, lamsvlees en kalfsvlees droog.

Zaterdag 2 augustus – Excursie Blauwe grotten en scheepswrak + Zuid-Oost-Zakynthos

scheepswrak Tegen 10 u waren we in Agios Nikolaos voor een  excursie naar de blauwe grotten en het scheepswrak,  waar we toch nog meer dan een uur moesten wachten  voor de boot vertrok. Het kostte 50 euro voor 4  personen en de tocht duurde 3 uur. Die dag was de  zee enorm wild, waardoor we helemaal doorweekt waren toen we bij het scheepswrak aankwamen, waar we niet mochten zwemmen door het wilde water, wel zeer mooi om te zien, zo’n mooi fel blauw water! Aan de blauwe grotten mochten we wel zwemmen, super mooi om te snokkelen, we hebben verschillende scholen vissen gezien! ’s Middags aten we in taverna Malanos in Zakynthos, wat een super ervaring was, we mochten namelijk zelf in de keuken gaan kijken wat we wilden eten! Hebben daar voor 41 euro gegeten en het was zeer lekker.
We zijn daarna gaan zwemmen in Gerakares, een ideaal strand voor met kleine kinderen!

Zondag 3 augustus – Naar kefalonia

Om 9u45 namen we in Agios Nikolaos de ferry naar Kefalonia, waar we anderhalf uur laten toekwamen. Daar reden we richting Argostoli waar we door de winkelstraatjes geslenterd hebben. ’s Middags aten we in taverna Tzivras ( Trotter ), het ziet er niet als een restaurant uit maar het eten is er zeer lekker (37 euro). Daarna gingen we richting ons 2de huisje in Trapezaki waar we een namiddag relaxten aan de zwemkom.