6 dagen op het afwisselende Corfu

11 september 2014 - Corfu, Griekenland

Vrijdag 8 augustus – Zuid-Corfu

’s Ochtends gingen we naar Lemni Korission, waar het prachtig is om langs het water te lopen, we hebben even gepauzeerd in een kleine bar, waar ze heerlijke verse fruitsap serveren. Daarna gingen we richting Chlomos, een zeer mooi, oud, grieks dorpje met een prachtig uitzicht op de omgeving. Na onze picknick gingen we door naar Kavos, hier vonden wij het maar niets, echt voor de jonge gasten, puur en puur toeristisch, met de ene discotheek naast de anderen. Ook in

Lefkimmi vonden we het maar triestig, we hebben geprobeerd om het centrum te vinden, maar zijn daar niet echt in geslaagd.
Om de dag af te sluiten zijn we gaan zwemmen in Boukari, waar je ook heel wat visjes ziet. ’s Avonds aten we in Spiros Karidis, een heerlijke, bekende vistaverne, waar je zelf in de keuken mag kiezen welke vis je eet, en die wordt dan ook onmiddellijk gewogen. Wel een zeer rare manier van serveren van hun eten, in hun ogen eet je vis gewoon puur en niet met frietjes en groenten enzo. Wij kozen voor gegrillde gamba’s , deze waren echt heerlijk! Wel niet super goedkoop.

Zaterdag 9 augustus – Corfu Stad

We vertrokken richting Corfu stad om daar de wekelijkse markt te bezoeken, maar die was echt beneden onze verwachtingen, al de groenten en het fruit waren over rijp. Daarna wandelden we nog wat door het centrum, waar het wel leuk rondlopen is, met zeer veel winkeltjes. Tegen de middag gingen we naar het paleis van Sissi ( Achillion ). De toegangsprijs was 20 euro voor met 4 en dan nog eens 3 euro voor een audio-guide. Op het eerste moment vonden wij 20 euro al genoeg en gingen we dus binnen zonder zo’n audio-guide, maar dan weet je echt niets, dus hebben we toch een gehuurd. Het is ook echt de moeite om te bezoeken, zeer mooi gedaan. Met een prachtig terras achteraan. We hebben hier toch wel anderhalf uur rondgelopen, ondanks dat wij geen fan zijn van musea.
Daarna hebben we gepicknickt in Benitses. We bezochten ook nog het strand van Agios Gordis, waar we jammer genoeg geen plaats vonden voor de auto en hier dus niet konden zwemmen, want het was een echt mooi strand.
We aten ’s avonds in taverna To Mortika, waar het eten echt tegenviel!

Zondag 10 augustus – naar Apraos

Eerst gingen we naar Kanoni, waar we een bezoek brachten aan het Vlacherna, een zeer mooi wit kerkje. Ondertussen waren er al een paar vliegtuigen geland en opgestegen vlak naast ons, en besloten we naar een op de berg gelegen café te gaan vanwaar je een prachtig zicht had op de landingsbaan. Daar hebben we een hele tijd geprobeerd om allerlei foto’s te nemen van de vliegtuigen. Dit was wel eens wat speciaals. Daarna reden we door naar ons huisje in Apraos, waar we van onze picknick genoten. Nadat we alles hadden uitgepakt gingen we naar Roda, waar we wat op het strand hebben rondgelopen. Uiteindelijk zijn we nog gaan zwemmen in Apraos.
’s Avonds zijn we naar Kassiopi gegaan ,waar we hebben gegeten in taverna ‘ Old School ‘ ( 59 euro ). Het eten was hier echt super lekker, en eens wat anders dan die typische Griekse keuken, waar wij enorm blij mee waren, want die echt Griekse gerechten begonnen na meer dan 10 dagen toch wel tegen te steken. Daarna liepen we nog wat rond in Kassiopi, wat we een zeer leuk dorpje vonden om door te slenteren.

Maandag 11 augustus – Paleokastritsa en Jetski

Omdat we deze vakantie toch graag iets van watersport hadden gedaan, besloten we maar om dit vandaag te doen. Eerst gingen we naar Sidari, waar we informeerden welke soorten watersport je kon doen, maar we vonden dit enorm veel geld voor de tijd die je maar had. Wat verder op het strand kon je ook een motorbootje huren, maar omdat die voor deze dag waren uitverkocht reserveerden we voor de volgende dag. We reden verder naar Paleokastritsa, hier is het echt prachtig, zo’n mooie ongerepte baaitjes. Tijdens het snorkelen hebben we zeer veel verschillende soorten vissen gezien. Na het zwemmen zijn we doorgereden naar Agios Georgios, ook hier kon je allerlei watersporten beoefenen, voor een toch wel schappelijkere prijs dan in Sidari. Hier zijn we dan ook gaan jetskiën ( 55 euro voor 15 min met 2 personen ). Dit was wel een leuke ervaring! Ook zijn ze enorm vriendelijk en krijg je eerst een korte opleiding.
We aten die avond in Roda in taverna Roxannes, dit is ook een echte aanrader!

Dinsdag 12 augustus – Boottocht

Om 10 uur vertrokken we in ons bootje vanop het strand van Sidari voor 3 uur vaarplezier ( 85 euro ). Dit is echt een aanrader! Het is super leuk om te doen, vanop de boot heb je een prachtig zicht op de rotskust en op het water is het daarbij nog eens frisser ook. We zijn 2 keer met onze boot voor anker gegaan aan een verlaten strandje voor een zwemstop. Jammer genoeg moesten we er na 3 uur al terug uit want dit konden we gerust de hele dag doen! Daarna zijn we nog eens naar Kassiopi gegaan omdat we dat toch zo’n leuk en gezellig stadje vonden.
We aten die dag in Acharavi in Woody’s. Ook een zeer goed restaurant!

Woensdag 13 augustus – Terug naar huis ( boot )

Nadat onze auto terug volgeladen zat vertrokken we richting Corfu stad. Hier namen we terug de ferry naar Igoumenitsa, waar het die dag verschrikkelijk warm was ( meer dan 40 graden ) waardoor we gewoon van terrasje naar terrasje zijn gegaan tot het tijd was om in te checken voor onze ferry naar Italië. Om 18 uur was het zover, kregen we onze tickets en mochten we voor nog meer dan 2 uur wachten op de dokken. Rond 20u30 ( ipv 20u ) konden we eindelijk inschepen. Vlug, vlug naar onze kajuit om toch nog maar een glimp op te vangen van de prachtig zonondergang. Daarna aten we op onze boot en gingen we slapen.